سابقه و هدف: پژوهش ها نشان داده اند که مشکلات رفتاری در دوره ی نوجوانی افزایش می یابد. اختلال رفتاری به آن دسته از رفتارهای نابهنجاری گفته می شود که نامتناسب با سن، شدید، مزمن یا مداوم باشند. اختلال رفتاری درونی سازی شده از نظر ماهیت درون فردی هستند و به شکل کناره گیری از تعامل های اجتماعی،انزوا، بازداری ، اضطراب و افسردگی متجلی می شوند . از این رو هدف پژوهش حاضر مقایسهی تنظیم هیجان و انعطاف پذیری روانشناختی در نوجوانان دختر دارای اختلال رفتاری درونی سازی شده و نوجوانان دختر عادی بود. مواد و روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی بود. نمونه پژوهش شامل دو گروه 70 نفری از دانش آموزان دختر دارای اختلال رفتاری درونی سازی شده و عادی از چندین مدرسه شهر یزد بود که به شیوهی هدفمند انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه سیاهه رفتاری (CBCL)، پرسشنامه انعطاف پذیری روانشناختی (AFQ-Y) و پرسشنامه ی تنظـیم هیجـان ERQ-CA)) بود.تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزارSPSS-19 و آزمون tمستقل انجام شد. نتایج: نتایج حاصل از آزمون t مستقل نشان داد که در متغیر تنظیم هیجان(13/6-=t) و انعطاف پذیری روانشناختی(61/10-=t)در دو گروه دارای اختلال رفتاری درونی سازی شده و افراد عادی تفاوت معنادار وجود دارد(p<0.01). نتیجه گیری: نوجوانان دارای اختلال رفتاری درونی سازی شده در مقایسه با افراد بهنجار انعطاف پذیری روانشناختی کمتر و تنظیم هیجان ضعیف تری را گزارش کردند.