[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره مجله :: شماره جاری :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
اخلاق در پژوهش::
برای داوران::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
Basic and Clinical Biochemistry and Nutrition
..
DOAJ
..
CINAHL
..
EBSCO
..
IMEMR
..
ISC
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
enamad
..
:: دوره 6، شماره 4 - ( فصلنامه 1381 ) ::
جلد 6 شماره 4 صفحات 63-58 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نگرش معلمین شاغل در دبستان های شهر کاشان در مورد چگونگی رفع نیازهای جسمی کودکان دوره ابتدایی در سال 1379
معصومه حسینیان ، سید غلامعباس موسوی ، محمد رضا شریف ، زهرا خادمی
، hosseinian_m@kaums.ac.ir
چکیده:   (9080 مشاهده)

سابقه و هدف: یکی از نگرانی های جامعه نیازهای جسمی افراد بویژه در سنین رشد است و با توجه به اهمیت نقش معلم و تامین نیازهای جسمی کودکان و عدم اطلاع از وضعیت آن در این منطقه و به منظور تعیین نگرش معلمین نسبت به رفع نیازهای جسمی کودکان و عوامل مرتبط با آن این تحقیق در مورد معلمین دوره ابتدایی در سال 1379 انجام گرفت.

مواد و روش ها: تحقیق به روش مقطعی روی کلیه معلمین ابتدایی مدارس کاشان در سال 1379 انجام شد و نگرش با طیف لیکرت با 22 گویه در زمینه نیازهای جسمی و 12 گویه در مورد اطلاعات دموگرافیک مورد بررسی قرار گرفت و از آنان درخواست شد تا یکی از گزینه های کاملا موافق، موافق، مخالف و کاملا مخالف را انتخاب نمایند. عوامل مرتبط شامل سن، جنس، تجربه، تاهل، تعداد فرزندان، وجود مربی بهداشت، وجود فرزند در دوره ابتدایی و ارجاع کودک بود. کسب امتیاز در زیر معدل به عنوان نگرش منفی و بالای آن نگرش مثبت تلقی گردید.

یافته ها: از 507 مدرسه ای که مورد بررسی قرار گرفتند نگرش در مورد رفع نیازهای جسمی در 42% موارد منفی بود و عواملی چون سن، تجربه، تاهل و تعداد فرزندان، وجود مربی بهداشت و فرزند دوره ابتدایی در خانواده بر نگرش موثر نبود و فقط با جنس و ارجاع کودک ارتباط معنی دار داشت.

نتیجه گیری و توصیه ها: نگرش مثبت معلمین در مورد رفع نیازهای جسمی دانش آموزان دوره ابتدایی تقریبا کمی از نصف بیشتر بود و تحقیقات دیگر در زمینه بهینه سازی نگرش از طریق آموزش و افزایش آگاهی معلمین در مورد رفع نیازهای جسمی کودکان دوره ابتدایی پیشنهاد می گردد.

واژه‌های کلیدی: نگرش، معلم، نیاز جسمی، دوره ابتدایی
متن کامل [PDF 1105 kb]   (1718 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1387/8/18 | ویرایش نهایی: 1387/8/18 | انتشار: 1381/10/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hoseinian M, Mousavi S G A, Sharif M R, Khademi Z. Teachers’ attitude towards primary school students’ physical needs . Feyz 2003; 6 (4) :58-63
URL: http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-305-fa.html

حسینیان معصومه، موسوی سید غلامعباس، شریف محمد رضا، خادمی زهرا. بررسی نگرش معلمین شاغل در دبستان های شهر کاشان در مورد چگونگی رفع نیازهای جسمی کودکان دوره ابتدایی در سال 1379 . مجله علوم پزشکی فيض. 1381; 6 (4) :58-63

URL: http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-305-fa.html



Creative Commons License
This open access journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial ۴.۰ International License. CC BY-NC ۴. Design and publishing by Kashan University of Medical Sciences.
Copyright ۲۰۲۳© Feyz Medical Sciences Journal. All rights reserved.
دوره 6، شماره 4 - ( فصلنامه 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علوم پزشکی فیض Feyz Medical Sciences Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645