هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی فرزندپروری ذهنآگاهانه بر تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کمشنوا انجام شد. مواد و روش کار: روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری بود. جامعه آماری شامل کلیه مادران دارای کودک کمشنوای 4 تا 6 ساله شهر تهران در سال 1400 میشد که به روش تصادفی ساده از بین مراکز و انجمنهای ناشنوا و کمشنوا انتخاب شدند. حجم نمونه 30 نفر بود که بهصورت تصادفی به گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند و هر گروه 15 نفر بود. گروه آزمایش در 10 جلسه 90 دقیقهای بهصورت 3 جلسه در هفته در برنامه آموزش فرزندپروری ذهنآگاهانه شرکت کردند درحالیکه گروه کنترل در این برنامه شرکت نکرد. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (گرانفسکی و همکاران، 2009) و پرسشنامه تنظیم رفتاری هیجان (کرایج و گارنفسکی، 2019) میشد. آزمودنیها با استفاده از این پرسشنامهها در مراحل پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری مورد ارزیابی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر تحلیل شد. یافتهها: نتایج نشان داد که برنامه فرزندپروری ذهنآگاهانه بر تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کمشنوا تأثیر معناداری داشت (05/0>p). نتیجهگیری: بر اساس یافتهها میتوان نتیجه گرفت برنامه فرزندپروری ذهنآگاهانه سبب بهبود تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کمشنوا میشود