[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه کمال گرایی و اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین
الهام محبوبی ، محمدرضا تمنایی فر*
دانشگاه کاشان ، tamannai@kashanu.ac.ir
چکیده:   (73 مشاهده)
چکیده
سابقه و هدف: اضطراب امتحان به عنوان پدیده ای رایج در بین دانش آموزان با عوامل بسیاری همبسته است. پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه‌ای کمال گرایی و اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین انجام گرفت.
مواد و روش ها: اعضای نمونه را ۳۶۲دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه شهر کاشان که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند، تشکیل می‌دادند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اهمالکاری تحصیلی، پرسشنامه کمال گرایی چند بعدی وپرسشنامه اضطراب امتحان استفاده شد. داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس یکراهه تحلیل شدند.
نتایج: نتایج نشان داد درکمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی بین دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین تفاوت معنی داری وجود دارد.
نتیجه گیری: این یافته ها در محیطهای آموزشی دارای تلویحات کاربردی بوده و می توانند در موفقیت تحصیلی دانش آموزان نقش داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: کمالگرایی، اهمالکاری تحصیلی، اضطراب امتحان بالا، اضطراب امتحان پایین
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: medicine, paraclinic
دریافت: 1398/9/13 | پذیرش: 1399/7/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پژوهشی فیض ::: دانشگاه علوم پزشکی کاشان KAUMS Journal ( FEYZ )
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4237