[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره مجله :: شماره جاری :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
اخلاق در پژوهش::
برای داوران::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
Basic and Clinical Biochemistry and Nutrition
..
DOAJ
..
CINAHL
..
EBSCO
..
IMEMR
..
ISC
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
enamad
..
:: دوره 7، شماره 4 - ( فصلنامه 1382 ) ::
جلد 7 شماره 4 صفحات 83-78 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی دانش و ‌نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی از رسانه‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی کاشان
سید اصغر رسولی نژاد* ، حمید بهنیا ، عبدالحسین داوودآبادی ، سید وحید رسولی نژاد
چکیده:   (8101 مشاهده)

سابقه و هدف:‌ با توجه به اهمیت رسانه‌های آموزشی و عدم اطلاع از نحوه به کارگیری آنها توسط اساتید در دانشگاه متبوع و به منظور تعیین دانش، ‌نگرش و عملکرد اعضاء و هیئت علمی از رسانه‌های آموزشی این تحقیق انجام گرفت.

مواد و روش‌ها:‌ این تحقیق توصیفی بر روی کلیه اعضاء هیئت علمی دانشگاه انجام گرفت و در آن آگاهی بر اساس میزان دانش نمونه‌ها درباره رسانه‌های آموزش و نگرش اعضاء هیئت علمی بر اساس طیف لیکرت بررسی شد. هم‌چنین عملکرد آنان با مشاهده مستقیم از به کارگیری رسانه‌های آموزشی تعیین شد. با توجه به امتیاز کسب شده افراد بررسی شده در سه طیف خوب،‌ متوسط و ضعیف طبقه‌بندی شدند.

یافته‌ها:‌ تحقیق روی 97 نفر شامل 38 نفر (2/39 درصد) اعضاء هیئت علمی بالینی و ‌59 نفر (8/60 درصد) هیئت علمی علوم پایه پزشکی انجام شد. تعداد نمونه‌ها در دانشکده پزشکی 8/58 درصد، دانشکده پرستاری و مامایی 7/22 درصد و دانشکده بهداشت و پیراپزشکی 6/18 درصد بود. مـیزان آگاهی از رسانه‌های آمـوزشی 12 درصد خوب، 54 درصد متوسط و 34 درصد ضعیف نشان داده شد. میزان نگرش اعضاء هیئت علمی نسبت به رسانه‌های آموزشی 3/11 درصد خوب، ‌5/48 درصد متوسط و 2/40 درصد‏ ضعیف بود و میزان عملکرد اعضاء‌ هیئت علمی در مورد رسانه‌های آموزشی 3/25 درصد خوب، 4/30 درصد متوسط و 3/44 درصد ضعیف نشان داده شد.

نتیجه‌گیری: ‌به نظر می‌رسد که آگاهی،‌ نگرش و عملکرد اعضاء‌ هیئت علمی از رسانه‌های آموزشی در حد نازل باشد و با توجه به تأثیرگذاری دوره‌های آموزش بر کیفیت آ‌گاهی،‌ نگرش و عملکرد آنها برگزاری این دوره‌ها را برای اساتید دانشگاه توصیه می‌نماید.
واژه‌های کلیدی: آگاهی، نگرش و عملکرد (K.A.P)، ‌رسانه‌های آموزشی
متن کامل [PDF 196 kb]   (1814 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1387/8/13 | انتشار: 1382/10/25
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rasoulinejad S A, Behnia H, Davoodabadi A, Rasoulinejad S V. Surveying the knowledge, attitude and practice of Kashan faculty member towards educational media. Feyz Med Sci J 2004; 7 (4) :78-83
URL: http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-212-fa.html

رسولی نژاد سید اصغر، بهنیا حمید، داوودآبادی عبدالحسین، رسولی نژاد سید وحید. بررسی دانش و ‌نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی از رسانه‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی کاشان. مجله علوم پزشکی فيض. 1382; 7 (4) :78-83

URL: http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-212-fa.html



Creative Commons License
This open access journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial ۴.۰ International License. CC BY-NC ۴. Design and publishing by Kashan University of Medical Sciences.
Copyright ۲۰۲۳© Feyz Medical Sciences Journal. All rights reserved.
دوره 7، شماره 4 - ( فصلنامه 1382 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علوم پزشکی فیض Feyz Medical Sciences Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4660